dimarts, 9 de desembre del 2008

"Vive lo rojo: Fiesta y milagros"

Primer em pensava que anava a començar una manifestació i volien tallar el trànsit. Hi havia tanta gent que travessava el carrer per anar a la fira del llibre de Guadalajara que, en veure aquells dos nois que estenien la pancarta, vaig pensar que es tractava d'una manifestació i que volien tallar el trànsit.


No entorpien per res la circulació. Cada cop que el semàfor canviava a vermell per als cotxes que circulaven per l'avinguda, ells estenien la pancarta i es posaven a costat del pas de vianants, cada noi a un extrem de la calçada, de manera que la gent dels cotxes aturats i les persones que travessaven caminant poguessin veure l'anunci.

El lema "Vive lo rojo" i el dibuix d'un home amb barba i túnica, a l'estil dels progres de la meva joventut, em van fer pensar que es tractava d'una reunió de caire polític d'extrema esquerra. A la part superior de la pancarta diu: "Fiesta y milagros". La referència als fets sobrenatural em va fer dubtar. Com que també indicava una adreça d'Internet, no he pogut evitar entrar-hi per veure de què tracta aquest acte gratuït que es farà el 20 de desembre i que suposo multitudinari atès
que es farà a l'estadi Jalisco.

Ara ja sé de què tracta Vive lo rojo: religió. Però no n'he tret l'entrellat i nio tinc ganes de perdre temps traient-lo. Quina religió? I en què consistirà l'acte del dia 20? Els miracles es faran a la vista del públic? I quants se'n faran? Està programat o s'anirà improvisant sobre la marxa? En el web no hi ha massa explicacions, però m'imagino un acte presidit per un predicador d'aquests que dominen l'oratòria de manera natural i poden estar parlant hores, enganxant la gent dient-los moltes coses que de vegades no entenen, però ho diuen tan bé...!

L'acte és gratuït. Sempre solen ser gratuïts, aquests actes. Però després passen el plateret perquè la gent col·labori. En aquest cas, per fer que tothom pugui viure lo rojo.