dimarts, 6 de maig del 2008

"Arreglant-nos per a tu" (2)

Ahir vaig descriure el cartell que havia vist en una tanca de les obres del metro, en una andana de l'estació de les Drassanes de la línia 3, des del vagó en què jo viatjava. Avui he hagut d'anar a fer una gestió prop de la Rambla i he baixat a peu fins a les Drassanes per fer una foto de l'anunci.

M'he adonant que ahir, en fer la crítica del cartell, em vaig precipitar perquè només vaig tenir una visió parcial de l'estació, el tros de la tanca just davant d'on va aturar-se el meu vagó. I el que vaig veure ahir va ser això:


Avui, que he recorregut bona part de l'andana a la mateixa estació, he tingut una visió diferent. A més d'aquest cartell, n'hi havia un altre:

O sigui que també hi ha homes --millor dit, un home-- que s'arregla per a algú. Alguns detalls més sobre els cartell, però:

En total hi ha quatre cartells, dos amb dones amb el cap ficat dins del casc de la perruqueria i dos amb la imatge de l'home a qui acaben d'arreglar i el perruquer li mostra com ha quedat el seu pentinat. Els dos cartells 'masculins' estan situats als dos extrems de l'andana de l'estació. Un d'ells --el que reprodueixo aquí-- fins i tot fa un corba; l'altra no ho sé perquè no he arribat a l'altre costat de l'andana, només l'he vist de lluny. Els dos de 'femenins' estan situats en la part central, molt més visibles.

Hi trobo un desequilibri. Tant en la situació dels cartells a l'estació, com en les imatges. En total hi ha deu dones arreglant-se per a qui sigui --tant se val si és un ell o una ella-- i només dos homes, no arreglant-se, sinó ja llestos, només els falta treure's el 'pitet'. Potser en la reproducció de la foto en el bloc no s'apreciï molt bé però les dones estan molt serioses, cap d'elles somriu. En canvi, l'home fa una gran rialla. Potser cercaven la igualtat, però jo no l'hi trobo.